BAUHAUS OPEN HAUS - CLOSING PARTY

Media Art: Screening-Live Sound & DJ-Sets από Έλληνες καλλιτέχνες Τον Οκτώβριο του 2018 το Goethe-Institut Athen ξεκίνησε το μεγάλο αφιέρωμα στο Bauhaus, έχοντας διοργανώσει μέχρι τώρα μια σειρά εκδηλώσεων (προβολές, συζητήσεις, εργαστήρια για μικρούς και μεγάλους κ.ά.) με τον τίτλο Bauhaus im Haus - Bauhaus Open House.Την Πέμπτη 27 Ιουνίου του 2019 στις 21.00 στον αίθριο χώρο του Goethe-Institut, το απίστευτα αυτό ενδιαφέρον αφιέρωμα που άνοιξε το βλέμμα σε κάθε πιθανή έκφανση όχι μόνο ενός ρεύματος από τα πιο επιδραστικά στην ιστορία του κόσμου αλλά και στον τρόπο που μπορεί κανείς να το προσεγγίσει 100 χρόνια μετά τη δημιουργία του, ολοκληρώνει τη σειρά αυτή των εκδηλώσεων με τους Μαρίνα Γιώτη, Γιώργο Μωραΐτη και Νεκτάριο Παππά, οι οποίοι εμπνεύστηκαν από έργα media art του Bauhaus και τα συνοδεύουν ζωντανά στον αίθριο χώρο του Ινστιτούτου σ’ ένα 45λεπτο πρόγραμμα.

Η φιλμική άσκηση ήταν για τους δασκάλους και τους μαθητές του Bauhaus ένα σημαντικό στοιχείο της εκπαιδευτικής ιδέας που είχε υπογραμμίσει ο Walter Gropius: ότι στη Σχολή πρέπει να μεταδοθεί μια «επιστήμη του βλέμματος». Σκοπός ήταν η τέχνη και η τεχνολογία να αποτελέσουν μια νέα ενότητα, από την οποία δεν μπορούσε να λείπει ο κινηματογράφος, το κατεξοχήν τεχνολογικό μέσο. Παρότι ο László Moholy-Nagy δεν κατάφερε να ιδρύσει στο Bauhaus ένα «Πειραματικό Κέντρο Κινηματογραφικής Τέχνης» (Versuchsstelle für Filmkunst), εντούτοις οι καθηγητές και οι σπουδαστές της Σχολής παρήγαγαν ένα αξιοσημείωτο σύνολο φιλμικών έργων. Ενώ πολλά από αυτά προέρχονται από τα χρόνια λειτουργίας του Bauhaus, ορισμένα υλοποιήθηκαν από τους ίδιους τους καλλιτέχνες μετά τον πόλεμο – με βάση ωστόσο τις «κινηματογραφικές παρτιτούρες» που είχαν δημιουργήσει την περίοδο λειτουργίας της Σχολής.Στους προγραμματικούς στόχους που υποστήριζε ο Moholy-Nagy, ο κινηματογράφος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Σύμφωνα με αυτούς, η καλλιτεχνική εξειδίκευση έπρεπε να αντικατασταθεί από την εργασία με πληθώρα μέσων. Η φωτογραφία και ο κινηματογράφος όχι μόνο δεν μπορούσαν να απουσιάζουν από αυτή την πολυδύναμη προσέγγιση, αλλά διαφαινόταν ότι θα λάμβαναν και κεντρική θέση στο παιδαγωγικό σκεπτικό.Στα έργα media art του Bauhaus βλέπουμε το ευρύ φάσμα των τεχνών που διδάσκονταν και καλλιεργούνταν στο Bauhaus. Στα επιλεγμένα έργα των Heinrich Brocksieper, Viking Eggeling, Werner Graeff, Ludwig Hirschfeld-Mack, Kurt Kranz, Hans Richter και Kurt Schwerdtfeger το medium φιλμ δίνει μια πιο περαιτέρω δυναμική διάσταση στη ζωγραφική, το σχέδιο, τη γραφιστική τέχνη.Απόσπασμα από κείμενο του Thomas Tode, δοκιμιογράφου, σκηνοθέτη, κριτικού κινηματογράφου και επιμελητή κινηματογραφικών προγραμμάτων. Μελετά ειδικότερα τη  σοβιετική αβανγκάρντ, το Bauhaus και το κινηματογραφικό δοκίμιο.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ | Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019, 21:00 | Στον αίθριο χώρο του Goethe-Institut (Ομήρου 14-16, Αθήνα, Τηλ. 210 3661000)COMPOSITION I 1922/1977, 2΄ του Werner GraeffKOMPOSITION II 1922/1959, 2΄ του Werner GraeffLive Sound: Νεκτάριος Παππάς
KREUZSPIEL του Ludwig Hirschfeld-Mack (1923)1964-65, 9΄ (απόσπασμα: 6) Ανακατασκευή μιας σύνθεσης ανακλώμενου φωτός Παραγωγή στο Αρχείο Bauhaus στο Darmstadt από σπουδαστές της Σχολής Werkkunstschule Darmstadt, με βάση τις οδηγίες του Ludwig Hirschfeld-MackLive Sound: Γιώργος Μωραΐτης
LEPORELO – DRAFT FOR A COLOUR FILM 1930-31/1972, 5’ του Kurt KranzLive Sound: Νεκτάριος Παππάς
REFLECTIVE PLAYS OF COLOURED LIGHT του Kurt Schwerdtfeger 1922/1967, 24΄ (απόσπασμα: 17΄)Live Sound: Μαρίνα Γιώτη
SURFACES PERPELLERISTIC, 1930, 3’ DUCK, 1930, 1’ SEAMSTRESS, 1930, 2’ του Heinrich BrocksieperLive Sound: Νεκτάριος Παππάς
RHYTHMUS 21 1921/1923, 4’ του Hans RichterDIAGONAL SYMPHONY 1921-1924/25, 7΄ του Viking EggelingLive Sound: Γιώργος Μωραΐτης
Πάρτι με DJ-Sets από τους Μαρίνα Γιώτη, Γιώργο Μωραΐτη και Νεκτάριο Παππά.